Felgi aluminiowe do busa to dobry wybór nie tylko ze względu na wygląd. Jak jednak je wybrać? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Decyzję o zmianie z felg stalowych na aluminiowe podejmujemy zwykle motywowani wizją poprawy wyglądu samochodu. W przypadku busów i aut dostawczych ten aspekt jest wprawdzie ważny, ale jeszcze ważniejsze okazują się inne czynniki. Chodzi tu przede wszystkim o wytrzymałość – pod tym względem alufelgi wypadają dużo korzystniej niż obręcze stalowe. Wykorzystanie aluminium pozwala też producentom na obniżenie wagi, co z kolei dobrze wpływa na zużycie paliwa, długość drogi hamowania oraz osiągi samochodu. Na co jednak zwrócić uwagę, by po zmianie obręczy te korzyści stały się naszym udziałem?

Podejrzanie niska cena? Zachowaj ostrożność

Chęć zmniejszenia wydatków związanych z modernizacją samochodu jest jak najbardziej zrozumiała. Warto jednak pamiętać, że komplet godnych zaufania felg do busa to koszt co najmniej 1,2 tysiąca złotych w przypadku najmniejszych rozmiarów czyli 15″. Lepsze modele mogą być jeszcze droższe – ich cena przekracza nie raz 2 tysiące złotych. Jeśli zaś natrafimy gdzieś na komplet nowych felg aluminiowych do busa za kilkaset złotych, najlepszym wyjściem będzie… poszukanie innej oferty. Kupując je, ryzykujemy szybką wymianą i obniżeniem bezpieczeństwa.

Wybieramy alufelgi. Najważniejsze parametry

Dopasowanie felg do konkretnego auta zależy od następujących parametrów:

  • średnica: podawana jest w calach. Musi być zgodna ze specyfikacją techniczną pojazdu;

  • rozstaw otworów: powinien być zgodny z rozstawem w piaście. W przeciwnym przypadku konieczne będzie zastosowanie dystansu;

  • głębokość zanurzenia: podawany jako symbol ET. „Określa on odległość między płaszczyzną montażową obręczy (płaszczyzna na styku piasty i felgi), a jej pionowym środkiem symetrii.” (cyt. http://ladnefelgi.pl/);

  • szerokość: podawana w calach, musi być kompatybilna z zaleceniami producenta samochodu oraz opon;

  • średnica otworu centrującego: jeśli nie jest dopasowana do specyfikacji auta, niezbędne będzie użycie pierścienia centrującego;

  • nośność: w przypadku felg do aut dostawczych i busów musi ona być wyższa niż dla samochodów osobowych. Rekomendowana wartość wynosi co najmniej 1000 kilogramów na każde koło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj